Volvo 480GT. Padły wskaźniki i trzeba to ogarnąć.

Stało się. Licznik przestał działać. Co prawda czytałem o tym kiedyś, ale mój egzemplarz „działał przez pierwsze 1500km”, a potem faktycznie pojawiła się usterka opisywana na forach.

W moim przypadku przestało działać w zasadzie wszystko poza podświetleniem i paroma kontrolkami. Przestał działać obrotomierz, prędkościomierz, oba liczniki kilometrów oraz całe info centre.

Polecam artykuł z sieci (Volvo 480 speedo repair), dokładnie opisuje gdzie są mocowania w konsoli, jak ją rozebrać. Samo wyjęcie licznika jest banalne. Prosta konstrukcja i w miarę „logiczna”, nie to co w nowych pojazdach. Jednak to co jest najtrudniejsze, to jak ściągnąć konsolę, aby jej nie uszkodzić. Stary plastik jest bardzo kruchy, to nie to samo co obecny ABS czy inne tworzywa wykorzystane do wykonania konsol. A więc jak się do tego zabierzecie to uważajcie.

https://www.volvo-480-europe.org/forum/viewtopic.php?t=35684

Opisany jest także cały proces naprawy całego licznika (elektronicznie oraz mechanicznie), trzeba przyznać, że miałem niejednokrotnie lutownicę w ręku, jednak tym razem licznik został oddany do fachowca. Zobaczymy jak mu pójdzie.

A tak wygląda ramka konsoli po wymontowaniu, niestety nie obyło się bez strat i trzeba będzie pospawać plastik w paru miejscach…

Author: szpulek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *