Te okrągłe klamki Ritmo mają coś w sobie

Przyznam, że myśląc o Ritmo (produkowany 1978-1988, a jego projektantem był Sergio Sartorelli) nie uznaję wcale drugiej serii z podwójnymi reflektorami z przodu oraz z „normalnymi” lampami z tyłu. Nie wspominając już o zwykłych klamkach w drzwiach po liftingu.

To musiała być pierwsza seria. Niepowtarzalne okrągłe klamki oraz te płaskie, wąskie lampy z tyłu. Trafiła mi się wersja z miękkim dachem (przygotowana przez studio Bertone) w wersji Super 85. To już ta mocniejsza bo była jeszcze wersja Super z 75 konnym motorem. Inna poszukiwaną wersją jest słynny Abarth (z silnikiem 2.0 i mocą wyjściowo 125 albo 130 koni).

Mało kto wie, że w latach 1980-1981 kilkaset Ritmo zostało zmontowanych w Polsce

Znaleziony samochód we Włoszech po wielu latach postoju znowu wymagał ryzykowanej transakcji. Sami zobaczcie jak to wyglądało na zdjęciach od sprzedającego. Nic zachęcającego.


Po przyjeździe do kraju oględziny potwierdziły „zdrową budę”, to na czym mi najbardziej zależało. Samochód ma włoską powierzchowną korozję, brak szyby kierowcy oraz niestety – kluczyków. Trzeba będzie się więcej naszukać, ale myślę, że było warto.

A tak wyglądał już pod domem.

Author: szpulek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *